Packlista

  2012-10-01 / 16:36:00 / Allmänt /
  • Ryggsäckar, en stor och en liten för dagsnödvändigheter.
  • Underställ, ett "vanligt" och ett extra varmt och bekvämt i ull.
  • Tunna långbyxor, som går av zippa av till shorts.
  • Kraftiga långbyxor, i goretex som håller mig torr och varm mot vind och väta.
  • Regn/vindställ, ytterskalet som ska hålla vädret borta från kroppen.
  • Strumpor, tunna och tjocka vandringssockar med x% ull.
  • Funktionsunderkläder, för bekvämlighetens skull.
  • Tröjor, olika varianter med möjligheten att använda lager på lager.
  • Fleece, med windstopper!
  • Kompakt dunjacka, sista lagret före skalet till de riktigt kalla dagarna.
  • Mössa, för det är så himla snyggt! Min är därför röd :)
  • Vantar + innervantar, tjocka goretex för en fryskyckling som mig.
  • Halsduk/Scarf, dubbelt upp!
  • Kängor, ingådda och bekväma för ca 5 timmars vandring/dag.
  • Träningsskor, för övrig tid i campet.
  • Sovsäck, hyr jag av UltimateKilimanjaro.
  • Liggunderlag, hyr jag av UltimateKilimanjaro.
  • Sovlakan, att ha i sovsäcken för att slippa fundera på vem som lånat sovsäcken tidigare...
  • Handduk, så man kan känna sig något ren.
  • Vandringsstavar, har jag inte men lånar på plats om så krävs.
  • Solglasögon, har jag heller inga då jag vantrivs i dessa!
  • Handvärmare, något jag ännu inte fixat, men bör!
  • Vattenflaska, som inte låter vattnet frysa.
  • Pannlampa, så jag slipper trilla ner för berget som jag gjorde på Sinai i Egypten.
  • Fickkniv, har jag ingen...
  • Hänglås, för säkerhets skull.
  • Påsar, för smutstvätt.
  • Solskydd, ja man blir solbränd på hög höjd.
  • Myggmedel, för att undvika malariamyggorna!
+ Övriga nödvändigheter såsom snacks, toalettartiklar, spel, böcker, kamera, biljetter, pass, visum, pengar, malariatabletter, skoskavsplåster och annat...
 
HAR JAG GLÖMT NÅGOT? SNÄLLA KOMMENTERA OCH PÅMINN!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious