Kvällspass

  2012-08-15 / 23:07:43 / Allmänt /
Lagom snopet när instruktören inte dyker upp till passet... Jaha, vad gör man då? Inte går man hem i alla fall. Och tjurar gör man heller inte. Nej, då hittar man på något annat! Gymmet är fullt av maskiner och möjligheter till träning! Sluta gnälla och var lite kreativ. Visst kan man bli lite tjurig när man kommit i tid till ett pass och ingen ledare dyker upp, men vad hjälper det? Bara att släppa och gå vidare.



Istället för spin express, som jag hade tänkt köra före coren, fick det bli intervallöpning i kraftig lutning. Effektiv konditionsträning i 20 minuter före 30 minuter mage rygg. Hej och hå, kämpa på. Eftersom det blev lite knapert med tid före nästa pass körde jag 2+2 minuters intervaller varvat löpning med rask gång. Jobbigt och svettigt, men ack så effektivt! Nöjd med beslutet. Dock lite svårt att varva ner till corepasset som är liggande på matta. Kände att jag var lite väl uppe i varv när det var dags att ligga ner. Blev nära på en swimmingpool omkring mig. Hade nog behövt några extra minuter för att komma ner några nivåer.



Efter en halvtimmes mage och rygg träning fortsatte jag med kondition. Körde 20 tuffa minuter på trappmaskinen. De första sju minuterna på nivå 8, nästa åtta minuter på nivå 9, därefter tre minuter på nivå 10 och sista två minutrarna på högsta nivå 12. Försökte hålla pulsen mellan 160 och 166, vilket är ca 85% av maxpuls. Lyckades bra! Men sjukt jobbigt att ligga så nära max under relativt lång tid. Men som sagt, det är då konditionsträningen är som mest effektiv. Och det är ju precis det vi vill! Öka syreupptagningsförmågan för att lättare vänja lungorna och kroppen vid hög höjd och lågt lufttryck. Det finns då en baktanke med allt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious