Kvällslöpning

  2012-07-12 / 22:13:34 / Allmänt /
Kunde bara inte låta bli...

Kom hem från jobbet strax före sju. Ganska mör i kroppen efter föregående dagars gymträning. Träningsvärk på de mest underliga platser. Känns helt okej när man går och står, men att sätta sig ner, det går inte! Aj aj aj! Tur vi sällan eller aldrig sitter ner på mitt jobb.

Hur som helst, när jag kom hem fick jag för mig att städa. Drog ut damsugarn och tog ett varv. Jag bor inte särskilt stort, men smutsigt blir det ändå! Måste va nån som kommer hit när jag inte är hemma och skräpar ner... Fy så tråkigt med städning! Städade och vek tvätt (som jag faktiskt hann med att tvätta imorse före jobb!), tills jag tröttnade och blev rastlös.

Hoppade i de rena nytvättade träningskläderna och gav mig ut på en kvällstur. Tog varvet runt Stumholmen-Långö-Stan. Precis lagom temperatur, inte för varmt, men inte heller kallt. Kändes riktigt skönt att få göra av med lite energi och fullända dagen. Känns liksom inte riktigt rätt att bara gå hem och göra ingenting, jag har lite svårt för det. Men nu efter drygt 8km löpning, dusch och mat har jag lyckats varva ner. Snart dags för sängen!


8.35km, 44min.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious