Blodsmak!

  2012-08-02 / 22:28:06 / Allmänt /
Pust... Aj. Åh. Nu är jag helt slut i kroppen! 2 timmar på gymmet, varav 70 minuter kondition, kanske var lite väl mycket. Pust. Försöker återhämta mig med kantarellmackor och blåbär.



Efter jobbet gick jag direkt hem för att byta om och traska ner till Lok&Motion för träning. Kände mig lite halvseg efter dagens jobb, men så fort jag satte fötterna innanför lokets dörrar infann sig energin igen! Det börjar liksom krypa innanför skinnet när man hör musiken och ser alla aktiva människor. Jag vill, jag vill, jag vill skriker kroppen!

Jag började med att värma upp, 15 minuter på crosstrainern. Brukar börja på nivå 8 eller 9 och successivt öka till 12 och några intervaller på 15. Ja, man blir definitivt uppvärmd!



Fortsatte med kondition. Förflyttade mig från crosstrainern över till löpbandet. Dags för intervallträning! Höjde lutningen till 12 och började trampa på i rask takt. 4 minuter gång och därefter 2 minuter löpninig. Laddade mentalt för första löpintervallen och höjde hastigheten från 6,5 till 9,5. Nu kör vi! 2 minuter intensiv löpning i kraftig lutning. Det känns i benen kan jag lova! Åter igen 4 minuter gång... Återhämtning för benen. Dags igen! Ladda, satsa, spring! 30 minuter intervallträning gav mig ordentlig blodsmak i munnen. Svettigt och tungt, men ack så skönt efteråt! Well done!



Inte klara ännu! Körde igenom mina övningar i gymmet, villket tog ca 35 minuter. Kände att energin började tryta. Aningen skakig i kroppen tog jag mig igenom passet.

Tänkte att nu när jag ändå är så svettig kan jag lika väl avsluta med trappmaskinen. 20 minuter på mördarmaskinen fick avsluta kvällens vistelse på loket. Förutom de sista lugna avkopplande minuterna på golvet. Utan stretch är ett träningspass inte fulländat. Check!



När jag kom ut från gymmet var solen redan borta. En kväll utan att uppleva solnedgången! Jag vägrar inse att vi går mot mörkare tider... Men så är det uppenbarligen. Strax efter 21 hade det börjat skymma, och ganska snart efter var det mörkt. Kvällarna blir allt kortare. Gillas inte!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious