Powerattack+Core+Bosu+Kettlebells

  2012-09-05 / 20:49:00 / Allmänt /
Ikväll var det dags igen! En fyra att ta sig igenom. Efter promenaden blev det ingen vila, snarare ett snabbt ombyte och ett glas juice för att snabbt hoppa på cykeln ner till Loket.
 
Började med Powerattack. Ett intensivt konditionspass på 30 minuter. Längesen jag körde detta, så kände att kordinationen inte riktigt hängde med. Men eftersom det är öppet hus på Loket denna veckan så var det fler som inte hade vanan inne. Tycker nog att vi var lite väl många inne i lilla salen. Knappt utrymme för att göra fel! Så pass upp, gör rätt eller bli omkullknuffad! Försökte hänga med så gott jag kunde, och blev det fel så körde jag nåt annat istället. Det viktigaste är att man håller igång.
 
Efter kondition var det dags för Core, mage rygg. Var vi många på passet innan så¨blev vi fler nu. Trångt och varmt. Men vi samsades fint och tog oss igenom ännu en halvtimme i trängseln. Vi får väl se hur många som håller sig kvar framöver, efter denna veckans slut.
 
Nu, bosu! Favoritpasset nr 1. Och med Ulrika dessutom! Bästa instruktören. Full fart och all in, ALLTID! Vilken energi hon har! Och glädje. Man blir ju inte annat är glad och taggad av hennes pass. Härligt! Studs på boll en halvtimme gjorde susen. Svett och hög puls.
 
Redo för Kettlebells. Förflyttning in till stora salen. Äntligen utrymme och luft! Nu var vi inte så många längre... Bara några få av oss körde en trippel eller fyran. Men nu var jag seg. Kände att kroppen behövde ny energi för att palla tempot i kombination med vikter. Kämpade på och gav mig inte. Efter sista halvtimmen var jag nära döden. Hungrig och trött. Som en zombie cyklade jag hem för en dusch och MAT!
 


Känns riktigt gött såhär efteråt. Nyduschad, nyäten och färdigtränad. Bästa känslan. Nu gäller maximal avkoppling en stund före sovdags.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious