Andra halvan

  2012-09-23 / 20:34:00 / Allmänt /
Efter lunch tog jag tag i mitt hem och fick städat och tvättat. Sånadär vanliga söndagssysslor ni vet... Inte så kul, men väl värt det efteråt. Så himla mycket trevligare när det är rent och fräscht.
 

Dags för träning igen! Strax efter fyra hoppade jag på cykeln för att genom ösregn ta mig ner till Lok&Motion och köra nästa pass för dagen, Spinactivio. Ett snabbt ombyte och pulsband på, redo för 55 svettiga minuter under Josefins ledning. Med en puls på minst 80% av max passet igenom, är man rätt matt när det är slut. Att pendla mellan 78 och 90% får en att kämpa till max och köra slut på de sista depåerna. Skakis och vimsig lämnade jag Loket för att cykla hem och fixa middag.
 
 
Hade förberett för att laga en ordentlig middag ikväll. Händer alldels för sällan numera, men ikväll var jag ordningsam! Kycklingbiffar med röd paprika och fetaost, fräst paprika, champinjoner, zucchini och en fetaostdip med vitlök till det. God och välbehövlig söndagsmiddag! Nu är energin påfylld och balansen återställd. Min söndag är fulländad...


Tommy

Hej, jag läser din blogg eftersom jag är imponerad över vad du är på väg att göra. Lycka till där nere.
Men anledningen till att jag kommenterar idag, det är för att se om du inte kan skicka över receptet på maten du skriver om här, lät gott.

Svar: Hej! Roligt att du läser min blogg! Jag är tyvärr ingen receptmänniska, lagar mest på känn! Biffarna var en egen komposition, hur lätt som helst. Kycklingfärs, hackad lök och röd paprika, pressad vitlök, salt och peppar, basilika, smulad fetaost, ägg och ströböd. Dippen till var gjord på creme fraiche, pressad vitlök, smulad fetaost, salt och peppar. Enkelt, snabbt och gott!
martinakilimanjaro.blogg.se

2012-09-24 @ 23:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious