Vibratorplatta

  2012-10-04 / 21:29:00 / Allmänt /
Har ni testat en såndär vibratorplatta någon gång? En del undrar säkert vad jag pratar om, andra förstår precis. I vilket fall som helst var det min tur att debutera idag.
 
Efter kroppsmätnings analysen blev jag instruerad i hur man använder vibratorplattan. Ställde mig i en djup benböj, 90 graders vinkel i knäleden, för att under 30 sekunder hålla emot och låta kroppen vibrera, fem gånger. När jag efter femte repetitionen klev av var jag både svettig och mör. Kändes som att jag tränat i flera timmar! Snacka om effektivt! Framför allt var jag snurrig efter alla vibrationer! En intressant ny känsla och erfarenhet att utvärdera.
 
 
Vad är då en vibratorplatta? Precis som det låter faktiskt, en elektronisk platta som vibrerar i olika hastighet och tidsintervall efter inställning. Denna används som komplement till övrig träning, eller rehabilitering, för att öka kraftutvecklingen i musklerna utan tillväxt. Maximal styrka och explosivitet är resultatet av vibrationerna.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious