Moshi

  2012-10-07 / 20:50:21 / /
Framme på hotellet i Moshi. Dock utan bagage... Det som inte fick hända har skett. Mitt bagage är på villovägar och jag är utan viktig utrustning. Det enda jag har är kamera, skor och ficklampa. Tja, pengar, pass och malariatabletter också. Allt annat betydelsefullt är packat i den stora väskan som nu är försvunnen.

Oron fanns där, men att det skulle hända mig just vid den här resan var otroligt onödigt. När som helst annars, men inte vid det här tillfället när jag ska bestiga ett berg.

Hoppet finns kvar och jag håller tummarna för att väskan kommer med sista planet till Kilimanjaro ikväll. Hoppas hoppas hoppas! Ni också, håll tummarna!

För övrigt är allt bra. Jag sov igenom större delen av flygresan, trots två byten. Har träffat två härliga killar dom verkligen ställt upp och stöttat mig under dagen. De har fått mig att le trots dagens motgångar... De är i en annan grupp med ett annat företag spe imorgon går vi skilda vägar. Men de har lovat att lämna ett tecken till mig på toppen! De når nämligen dit 3 dagar före mig då de tar den snabbare vägen direkt mot toppen.

Jag har haft en trevlig dag trots strul. hoppas verkligen väskan dyker upp och att det här löser sig. Plan B är att hyra sunkig utrustning och kläder från hotellet. Inte jämförbart med mina nya fina funktionella kläder som jag investerat i. Men vad gör man? Ge upp finns inte på tal. Senare ikväll eller imorgon vet vi... Fingers crossed!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious