In i det sista

  2012-10-05 / 22:15:46 / Allmänt /
Ovanligt lång fredag. Har hunnit med en massa! Började som sagt dagen med en riktigt stadig frukost. Välbehövt en fullspeckad dag som denna. Förberedde mig lite smått inför mötet med Sveriges Radio klockan 10. Direktsänt strax efter tio i SR P4 Blekinge. Riktigt trevlig intervju. Kändes bra, och jag hoppas att ni som lyssnade gillade inslaget!
 
Efter radiobesöket var det dags att uträtta en rad ärenden. Investerade bland annat i ett par solglasögon från Intersport, för att undgå snöblindhet på toppen av Kilimanjaro. Johan lät mig testa en rad olika varianter, men vi kom fram till att funktion går före snygghet... Får väl se till att investera i de snyggare i sommar istället! Köpte även ett pasr snabbtorkande kompakta handdukar som varit bestämt sedan tidigare.
 
Gick vidare mot apoteket för att hämta ut recept. Därefter till Kjell&Co för att köpa extra batterier till pann- och ficklampa. Lika bra att ligga steget före när kylan gör sitt! Passade även på att växla pengar så att jag kan lösa ut ett Visum på flygplatsen, samt dricksa bärare, kockar, guider och andra som följer oss under vandringens gång.
 
Handlade ingredienser till lunch på vägen hem. Idag blev det en smarrig pasta carbonara Martina special. Mm, riktigt gott! Pasta, carbonarasås, stekta champinjoner och paprika, strimlad skinka, färsk tomat och bladspenat till det. Satt fint må jag säga!
 
Efter lunch skyndade jag att vika tvätt och sortera allt som ska med på resan före besöket av tidningen 14.30. Jomen, de var i tid! Till och med några minuter tidiga. Intervjun gick undan och därefter var det fototime! Några varianter i mitt hem då jag packar, och några ute i regnet med packning och vandringskläder. Roligt att de engagerar sig och utnyttjar sin kreativitet! Det gillar jag!
 
Eftermiddagen har spenderats tillsammans med farmor och farfar. De hämtade upp mig mitt i ösregnet och jag fick tillfälle att inviga min nya supertäta regnjacka. 5 stjärnor till den! Utomordentligt vattentät! Jag besökte en sista gång Intersport för att köpa ett par riktigt sköna mysbyxor att resa i. För vad är värre än obekväma kläder under en lång flygresa? Vi åkte vidare ut till Biltema där flagga och hand/fotvärmare införskaffades. Yes, nu har jag en svensk flagga att skryta med på toppen! Check! Efter en biltur åkte i tillbaks in till stan för en fika. Kaffe och kladdkaka med grädde på treG. Lyxigt ska det va! Mycket gott. Tack så hjärtligt för det trevliga sällskapet och er givmildhet farmor Asta och farfar Lennart! TACK! <3
 
Väl hemma igen var det dags att packa... Började med neccesären. Det tråkigaste! Fortsatte med handbagaget, vilket i detta fall innebär den mindre ryggsäcken att bära dagtid. Fyllde denna med de mest nödvändiga och ömtåliga prylarna. I den stora ryggsäcken packade jag alla kläder och andra tillbehör. Så gott som fulla blev de båda två! Välpackat och välorganiserat, precis som jag gillar det. Ordning och reda med andra ord!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious