Kvällseffektivitet

  2012-07-24 / 22:11:26 / Allmänt /

Tillbaks till vardagen, tillbaks på jobb och tillbaks till ett liv med rutiner.

Första dagen på jobbet efter en veckas semester gick fint. Lugnt i butiken, men ändå så att jag hade att göra större delen av dagen. Blir ju inte nersprungen direkt!

Efter jobbet tog jag en liten omväg till träningen för att få njuta av sol och frisk luft. Blir lite instängd när man jobbar själv och inte har möjlighet att ta sig ut på dagen. Därför känns det extra viktigt att jag faktiskt ger mig ut på den där morgonpromenaden före jobbet. Energipåfyllning som räcker hela dagen!



Kändes sådär att gå till gymmet för att spendera resten av kvällen inomhus. Inte för att jag inte ville gå till gymmet, men för att jag fick lite dåligt samvete för att inte vara ute och njuta av solen! Det har varit en fantastisk kväll! Soligt, varmt och skönt. Även när jag gick hem från träningen strax efter halv nio var det över 20 grader. Helt underbart! Härligt för semesterfirarna (och oss andra såklart).



På loket blev det svettigt! Inte nog med värmen utomhus, det var minst sagt hett i lokalen i kombination med rörelse. Men jag körde på! Körde mitt specialutformade program som ska göra mig stark i framförallt rygg, axlar och ben. Det är intensivt och tufft, men ack så härligt! De där 15 minuterna på crosstrainern får en att bli varm och redo att ge järnet.



Avslutningsvis körde jag, enligt planeringen, 20 min på trappmaskinen. Vilken energidödare! Trodde nästan jag skulle behöva simma hem efter att ha klivit av. Galet varmt och svettigt... Ja, ni kan ju se själva. Men den där känslan som infinner sig när man är klar med passet och lägger sig ner för att stretcha, den är magisk. Man  känner hur varenda liten del av kroppen har fått arbeta. Det liksom kryper i musklerna, nästan kittlas. Skönt är det i vilket fall. Och riktigt skönt att promenera hem efteråt i den fantastiska solnedgången.



Efter 9 timmar jobbet och därefter 90 minuter på gymmet var det ganska skönt att komma hem. Dusch, mat och vila. Nu ropar sängen! Godnatt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious