Aktiv dag

  2012-07-19 / 22:53:03 / Allmänt /
Phuu... Lagom mör i kroppen efter dagens aktiviteter. Skönt att sitta ner och känna hur kroppen fått slita, känna hur det pulserar i musklerna. Härlig känsla!!

Trots det ihärdiga regnet som väckte mig imorse har jag hunnit med en hel del! Men kan väl erkänna att regnet fick mig att ligga kvar lite extra i sängen. Inte särskilt motiverande att ge sig ut på promenad eller löprunda i spöregnet som slog mot rutan.

Strax efter 09 hoppade jag på cykeln och började trampa mot Rödeby och skidbacken där jag bestämt träff med Sveriges Radio. Blöt och varm hann jag i tid utan problem. Roligt att få cykla! Något jag saknar sedan tiden då jag bodde på Aspö som barn.

Mötte upp Frank Luthardt som skulle göra intervjun med mig efter 10.30 nyheterna. Vi tog oss an utmaningen och besteg Rödebybacken i direktsändning. Med andan i halsen besvarade jag hans frågor så gott jag kunde, och hoppas att det hela blev ett trevligt inslag i radio.



Efter radiosändningen passade jag på att ta en promenad i spåret med start från Dackestugan. Inte nog med det, jag tog ett par extra varv i de blöta löparskorna för att hålla värmen uppe. Kändes lite tungt med en hasande höft. Men jag tog mig runt och stannade på 6 km. Sprang som en idiot några gånger upp för den (just nu) väldigt branta skidbacken för att känna på lite mjölksyra. Och ja, det fick jag! Men klapp på axeln till mig, bra jobbat.



Då var det bara en 14 km cykeltur kvar att genomföra för att nå hem till dusch och mat. Det hade i alla fall slutat regna och det var riktigt skönt att cykla. Ger en avslappnande frihetskänsla som får mig att må bra.

Väl hemma var det dags för lunch. ÄNTLIGEN! Trött och hungrig efter flera timmars fysysk aktivitet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious