Träning

  2012-07-11 / 22:53:06 / Allmänt /
Då var det dags att ge sig in i allvaret. Började som vanligt dagen med en powerwalk, 90 minuter 10 km, med uppstigning kl 06.00. Sen start på jobbet innebär knappast sovmorgon! Jag är uppe med tuppen och tar till vara på dagarna vare sig det är jobb eller inte!



Efter jobbet vid 19-tiden begav jag mig ner till Lok&Motion för att köra det första passet enligt mitt nya träningsprogram. Måste erkänna att jag hade en liten aning träninigsvärk i de bakre delarna från genomgången av passet igår. Det märks att man arbetar med nya muskler. Ovana men nyttiga övningar! Nu bygger vi uthålliga och funktionella muskler. Träning framförallt för axlar, skuldror, rygg och ben. Självklart kombinerat med konditionsträning!



Till en början kör jag bara ett fåtal olika övningar, 10 repetitioner gånger två, plus konditionsträning. Så småningom när kroppen vant sig och jag byggt upp en bra bas lägger vi till fler muskelgrupper. Träningen i gymmet kommer även att kombineras med olika typer av pass, såsom spinning, powerpump och core. Jag älskar pass, så jag ser vekligen fram emot min semestervecka och lediga dagar då jag har tid till detta. Vanligtvis jobbar jag till 18.30 och hinner sällan i tid till de tidiga passen. Då blir det från och med nu gym istället! Eller löpning/powerwalks, som jag brukar roa mig med. Hur som helst kommer jag alltid att finna tid för någon typ av träning! Det ska bli så himla roligt att känna på utvecklingen som träningen innebär inför klättringen i oktober. Två och en halv månad har jag på mig att ladda upp och förbereda mig ordentligt! NU KÖR VI!


www.lokomotion.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious