Gym

  2012-07-30 / 22:15:18 / Allmänt /
Ny vecka, nya tag! Om några dagar lämnar vi juli bakom oss och påbörjar augusti. Augusti och september blir mina två tuffa månader. Det är nu det gäller. Jag har omkring 30 dagar på mig att förbereda min kropp för vandringen till Kilimanjaros topp. Den 7 oktober står jag där. Med packning på ryggen, vandrarkängor på fötterna och ett stort förväntansfullt leende på läpparna. Det är i alla fall så jag ser mig själv om ett par månader. Då ska jag vara i topptrim för utmaningen! Jag går in för att lyckas, för att nå toppen 5895 möh. Ni följer väl med? På bloggen i alla fall!



Efter att ha jobbat över drygt en timme blev det en snabb omsvirning där hemma för att skynda ner till Lok&Motion. Kvällsträning på schemat! Skönt att släppa tankarna och rensa hjärnan efter en stökig dag på jobbet. På gymmet gör jag mitt, tänker inte på någonting annat. Både kropp och själv blir renad på nåt vis. Riktigt härlig känsla.

Körde igenom mitt styrkepass som tar ca 35-40 minuter. Dessförinnan 15 minuter på crosstrainern för att värma upp kroppen. Avslutningsvis blev det 20 minuter trappmaskin, numera kallad mördarmaskinen. Att man kan bli så varm och svettig på så kort tid. Det är som att allt vatten man slurpat i sig under passet kryper ut geom huden. Skönt. Efter de där 20 minterna är man helt mör i kroppen. Med en puls som gått på högvarv och ett par ben som knappt kan ta ett steg är en stunds stretch välbehövligt innan hemfärd. Efter några minuter på golvet är man som ny igen.



Möttes av en fantastisk solnedgång när jag lämnade gymmet strax efter 21. Åter igen var jag en av de sista att träna. Jag och alla män...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious