Sail

  2012-08-09 / 22:15:42 / Allmänt /
Då har det dragit igång, Sail Karlskrona 2012.

Vattenkanten är full av aktiviteter, marknad, mat, nöjesfält och musik. Förr innebar Sailet en massa stora båtar och fartyg, numera är det mest en tillställning som får folk att festa och spendera pengar. Jag tror jag gillade det bättre förr, när jag var liten alltså. Att åka in till stan för att se på de stora fartygen, köpa kompisarmband, äta glass och sedan ta färjan hem när det blivit mörkt. De senaste åren har jag gått dit med vänner, i hopp om att den där känslan man hade när man var liten skulle infinna sig. Men nej, den fanns inte. Känns som att Sailet är för barn eller äldre vuxna. Inte för såna som mig, lite mitt i mellan.



Idag har jag spenderat dagen tillsammans med finaste lilla Hilda. Äntligen fick jag komma nära den där barnsliga känslan igen. Vi gick längs med vattnet och tittade i marknadsstånden, köpte fudge, besökte piratbyn där det fanns massor av barnaktiviteter, såg på gymnastikuppvisning och eldshow, åt Langos och mös av varandras sällskap. En riktigt härlig dag!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious