Effektivitet

  2012-08-16 / 21:40:50 / Allmänt /
Sprungit, städat, diskat, handlat, packat och tränat. Ja, jag hann med en del före avresa ändå.

Jag är hopplös vad det gäller hemmasysslor. Spenderar hellre tid utomhus eller hittar på andra saker. Vill helst inte vara hemma och städa eller liknande. Så himla tråkigt. Händer därför att de där vanliga hushållssysslorna hamnar lite efter. Men så får man ta tag i det när det minst passar. Som idag, när jag skulle packa väskan inför helgen i Oslo. För att komma åt resväskan fick jag först ta ett varv med dammsugaren, för att kunna välja kläder var jag först tvungen att sortera och vika den rena tvätten och för att packa neccesären var jag först tvungen att städa badrummet. Ja, allt skapar merjobb. Men rent och fint blev det där hemma nu när jag ska åka bort över helgen. Hoppas det är lika fräscht när jag kommer tillbaka.

Efter alla hemmasysslor och en packad resväska begav jag mig till gymmet för ett uppfriskande pass före kvällens tågresa. Körde igenom mitt vanliga pass, 15 minuter på crosstrainern, ca 40 minuter styrka och avslutnigsvis 20 minuter på trappmaskinen. Lagom svettigt att träna mitt på dagen!

Cyklade direkt till Cityhallen för att köpa färdkost till mig och mor min, för en kväll på buss och tåg. På en timme hann jag handla och cykla hem, förbereda mat och fika, duscha och göra mig i ordning. Det gäller att ta vara på tiden och vara effekiv! Och den egenskapen har jag. Nu är jag redo att hoppa på buss och tåg för avresa mot Malmö. Imorgon åker vi vidare till Oslo!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious