Crossfit special+Core

  2012-08-08 / 20:42:04 / Allmänt /
Förutom att jag idag har hunnit med morgonpromenad, tidningsintervju, påhälsning på jobb, test av vandringsskor och utrustning, shopping och kalas är jag nu hemkommen från dubbelpass på Lok&Motion. Ikväll blev det 55 min Crossfit special med fantastiska Ameli och därefter 30 min Core. Nu sitter jag i lugn och ro och njuter av fruktsallad. Känner mig rätt nöjd med denna lediga dag.

Men vad är Crossfit, kanske någon tänker? Crossfit är högintensiv träning där du pressar dig själv till max under korta intervaller. Du tränar både styrka och kondition. Hela kroppen får jobba, men det är i huvudet viljan sitter. Man måste vilja för att lyckas! För att orka ge allt i varje övning krävs motivation. Crossfit är bra för hela kroppen. Och det är du själv som bestämmer hur hårt du vill köra. Efter ett pass kan jag lova att svetten dryper och den där beagliga nöjdhetskänslan infinner sig. Finns inget pass som får en att må så bra, efteråt är väl bäst att tillägga, för under passets gång kommer blodsmaken till känna.

Jag vill absolut inte skrämma er, snarare tvärtom. Crossfit är något för alla! Testa vettja!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious